Jednym z trybów wprowadzonych w Clash Royale jest Ramp Up. Jest to bardzo fajna i szybka wersja pojedynku 1 vs 1. Od zawodników wymaga koncentracji i przede wszystkim szybkiego podejmowania decyzji co do rzucanych kart.
Ramp Up Challenge – co to jest?
Ramp Up Challenge to tryb, w którym co minutę zwiększa się mnożnik elixiru.
Ramp Up Challenge Elixir
Czas gry | Mnożnik | Elixir |
---|---|---|
1 minuta | 1 | 2,7s (0,37 e/s) = 22,2e/minutę |
2 minuta | 2 | 1,35s (0,74 e/s) = 44,4e/minutę |
3 minuta | 3 | 0,9s (1,11 e/s) = 66,6e/minutę |
Dogrywka | 3 | 0,9s (1,11 e/s) = 66,6e/minutę |
e/s = elixir na sekundę. Tyle eliksiru przyrasta w ciągu 1 sekundy.
Ramp Up Challenge Deck
Jaki deck będzie najlepszy deck w Ramp Up Challenge?
Biorąc pod uwagę charakter tej rozgrywki odpowiedź jest prosta: ciężki, ofensywny, meta.
Dlaczego?
Bo tak naprawdę przynajmniej 2/3 czasu gry mnożnik elixiru jest większy niż przy klasycznej rozgrywce. Znaczy to, że jeśli w ciągu klasycznej rozgrywki możemy wykorzystać w ciągu 180 sekund blisko 89 jednostek elixiru, to przy ramp up mamy ich o ponad 50% więcej czyli 131.
W normalnej rozgrywce przyjmuje się, że deck bez pompy elixiru powinien mieć maksymalnie średnią 4-4,1 to w przypadku Ramp Up decki o średniej 4-4,5 także się sprawdzą bez większego problemu.
Ramp Up Challenge Best Deck
- Beatdown – tak jak napisałem powyżej. Betdown deck będą moim zdaniem najlepsze do tego challenge’a. Dużo mocy, ale i dużo elixiru, którego tym razem raczej nie powinno nam zabraknąć.
Należy pamiętać, że nasi przeciwnicy najprawdopodobniej także będą grać tego typu deckiem dlatego potrzebujemy mieć przynajmniej jedną lub dwie karty typowo obronne, które jeśli przeżyją starcie z jednostkami przeciwnika zmienią się w karty ofensywne. Ja osobiście używam P.E.K.K.A. Często widuję też Sparky’ego oraz Mega Knight. Niektórzy do swojego decku włączają Mirror/Clone by wykorzystać optymalnie możliwości danej karty. - Decki Cycle – też dadzą radę bardzo dobrze. Hog Rider to tylko 4 elixiru a przy decku typu cycle da się go rzucać kilka razy na minutę. Trzeba pamiętać, że Hog Rider sam walki nie wygra i do decku obowiązkowo włączamy karty defensywne (sugeruję użyć także budynek), najlepiej z dobrą synergią pomiędzy nimi bo w starciu beatdown vs cycle deck przy Ramp Up obstawiałbym, że wygra beatdown.
- Decki Control oraz decki siege – raczej się nie sprawdzą w tym Ramp Up. Control będzie za słaby by przeprowadzić pusha zakończonego sukcesem. Siege – Mortar/X-Bow będą ciągle rozpraszane przez pojawiające się w dużej ilości karty przeciwnika i nie będą miały większych szans by w końcu zaatakować wieżę przeciwnika.
Ramp Up Challenge polecane karty
Dobrze ułożony deck powinien mieć karty każdego typu, zarówno ofensywne jak i defensywne.
Win condition: karta z dużym damage, stosunkowo trudna do zatrzymania. W przypadku Ramp Up Challenge koszt elixiru nie jest tak istotny bo od drugiej minuty mamy go dużo! Obowiązkowo przynajmniej 1 karta typu win condition na deck!
Ciężkie karty z dużym damage i wysokim kosztem. Podobnie jak przy kartach typu win condition. Duży damage, ale i duży koszt w eliksirze. Mogą służyć także jako karty typowo obronne. Jeśli przeżyją (oczywiście bez Lightning i Lava Hound, która może służyć jako tank) atakują wieżę przeciwnika.
Spawn cards – spawn czyli produkujące jednostki. Przed ostatnimi zmianami w balance (listopad 2019) idealną kartą była Witch, która w pojedynkę była w stanie położyć P.E.K.K.A. Można powiedzieć, że karty spawn to inwestycja. Jeśli przeciwnik na nie nie zareaguje same w sobie mogą być świetnym dodatkiem do pusha.
Splash cleaners – jedna karta by splash wyczyścić jakby to powiedział Tolkien. Obowiązkowe w decku do Ramp Up! Karty czyszczące dużą ilość tanich, ale licznych jednostek – np. Log – Skeletons, Zap – Batsy, Wizard – Miniony. Obowiązkowa przynajmniej jedna w decku!
Cycle cards – wg mnie także w tym challenge powinniśmy mieć przynajmniej jedną, np. po to by ściągnąć na sekundę agro i mieć tę sekundę lub dwie więcej na uzupełnienie elixiru i rzucenie karty będącej docelowym counterem.
Ramp Up Challenge taktyka
W tym przypadku taktyka zmienia się co minutę.
W pierwszej minucie sugeruję grę raczej pasywną/obronną.
W drugiej minucie ofensywną (jesteśmy na szybkości elixiru z dogrywki).
W trzeciej minucie gramy agresywnie (jeden elixir przyrasta w niecałą sekundę).