Sposobów na wygraną w Clash Royale jest wiele. Choć każdy wraz z czasem i zdobywanym doświadczeniem na arenie w końcu opracowuje własną taktykę i sposób, w który lubi grać, istnieje sporo rodzajów decków, które aż proszą się o zastosowanie wybranej metody. Najlepszy deck w Clash Royale to więc taki, który dobrze realizuje daną taktykę. Poniżej przedstawiamy te popularniejsze wraz z zaznaczeniem, kto powinien pod nie budować własny deck.
Bridge Spam – dla niecierpliwych
Talia nastawiona na tak zwany bridge spam składa się zazwyczaj z kart, których głównym celem jest dostanie się do wieży przeciwnika – Battle Ram, Hog Rider, Prince, Dark Prince oraz zwykły Prince są do tego znakomite. Sama taktyka polega, jak sama nazwa wskazuje, na rzucaniu jednostek na i przy moście rozdzielającym nasz obszar od przeciwnika. Taktyka zakłada więc jak najszybsze zadanie wieży jak największych obrażeń.
Z tego rodzaju talii najlepiej skorzystać na niższych poziomach, posiadając w swoim asortymencie mnóstwo tanich kart, umożliwiających właśnie spamowanie – pamiętajmy, że trzeba mieć przynajmniej jeden lub dwa dobre win conditions.
Control – na szybkie wygrane w sam raz!
Założeniem decku control jest kontrowanie kart przeciwnika przy użyciu jak najmniejszej ilości elixiru. W ten sam sposób też atakujemy: używając karty o niskim-średnim koszcie elixiru. Tanie karty rzucane do obrony radzą sobie z odpieraniem ataków i zaczynają pchać się na stronę przeciwnika – wtedy wykorzystujemy przewagę eliksiru, robiąc bardziej zdecydowany push.
Talia Control składa się z kart o średnim koszcie. Dobrze sprawdza się tu Bowler, pozwalając radzić sobie z atakami, a także Ice Wizard czy Executioner, które dobrze budują przewagę w dalszej fazie. Spelle jak Tornado czy Poison są dobrym wyborem.
Cały sposób gry wymaga cierpliwości i umiejętności. Wybierzmy go, jeśli jesteśmy doświadczeni oraz odporni psychicznie i wiemy, że czasem trzeba trochę stracić, żeby wygrać.
Cycle – dla przebiegłych
Decki typu cycle zakładają (z reguły) użycie taniej karty o dużej wartości ataku w taki sposób, by wykonywać regularne pushe w kierunku wieży oponenta. Stała presja to w ich przypadku codzienność – przeciwnik nie ma czasu na wykonywanie swoich pushy, gdyż musi radzić sobie z naszymi. Najczęściej stosuje się tutaj taniego Hog Ridera wspieranego przez Ice Golem, Ice Spirits, Zap, Log czyli tanie karty, które mogą zrobić wiele złego, jeżeli się ich odpowiednio nie skontruje. Oczywiście powyższe karty służą także (a może i głównie) do kite’owania atakujacych jednostek przeciwnika.
Grając deckiem cycle wykonujemy stałe pushe. Chodzi o to, żeby wybić przeciwnika z rotacji gdyż cały czas musi odpierać nasze ataki. Decki cycle są tanie – średnio około 2,4-2,8 elixir. P
Ta strategia sprawdza się przede wszystkim u osób potrafiących korzystać z Hog Ridera lub innego win condition, którym należy grać umiejętnie – Baloon, Miner.
Nie ma co ukrywać w deckach cycle trzeba myśleć błyskawicznie i błyskawicznie podejmować decyzje.
Poniżej kilka przykładów klasycznych decków cycle:
Beatdown deck – rozsądnie, ale z przytupem
Beatdown to taktyka, która polega na wysłaniu pusha, którego ciężko jest powstrzymać. Podstawą jest odpowiedni tank – Golem jest najczęściej spotykanym tankiem. Deck dla osób cierpliwych, które nie czują potrzeby wyrzucania karty co sekundę!
Ogólna zasada polega na tym, że konstruujemy deck, który jest ciężki (to znaczy, że średni koszt elixiru jest 4 i powyżej). Grając takim deckiem w normalnym czasie gry, gdy elixir ma mnożnik 1, zajmujemy się odpieraniem ataków przeciwnika (często używając do tego celu tanka, który łapie aggro z atakujących jednostek, a nasz support eliminuje jednostki przeciwnika). W ostatniej minucie gry i w dogrywce, kiedy elixir przyrasta szybciej (mnożnik x2) beatdown deck ma okazję pokazać swoje możliwości. Częstym budynkiem używanym w deckach typu beatdown jest Elixir Collector, który produkuje 1 jednostkę elixiru co 8,5 sekundy – 8 jednostek w 1 minute i 10 sekund czyli w trakcie swojego życia (pod warunkiem, że nikt go nie zniszczy wcześniej).
To właśnie wtedy następuje push, który jeśli jest dobrze wykonany, najczęściej zapewnia nam zwycięstwo.
Należy pamiętać aby w decku posiadać karty elimnujące wszelakie swarmy typu Skeleton Army, Minion Horde. Dobrym pomysłem jest mieć Loga/Barbarian Barrel, Zap, Tornado a zdarzają się decki, które mają w swojej talii Sparky.
Beatdown to dla nas najlepszy deck w Clash Royale, jeżeli posiadamy tanka na dużym poziomie i lubimy miażdżyć oponenta w jednym pushu. Stawiamy tu bardziej na atak, niż obronę.