Zgodnie z zapowiedzią w poniedziałek 8 listopada 2021 wystartowała open beta Clash Mini w wybranych krajach. Udało nam się już pograć kilka godzin, tak więc możemy przedstawić Wam nasze pierwsze wrażenia. Zapraszamy do lektury!
Chcesz zagrać w Clash Mini już teraz? Żaden problem, sprawdź nasz poradnik: Jak pobrać Clash Mini w Polsce.
Co to jest Clash Mini?
Clash Mini to turowa gra logiczna wydana przez SuperCell. Zadaiem gracza jest pokonanie przeciwnika za pomocą skomponowanej przez siebie talii kart. Tutaj nie ma zaskoczenia – walczą ze sobą doskonale znane wszystkim fanom Supercella postacie ze świata Clash of Clans.
Arena w Clash Mini
Arena, na której walczą ze sobą gracze ma wymiary 5×8 pól. Bohaterowie po arenie poruszają się w sposób automatyczny. Nie mamy bezpośredniego wpływu na to jak bohaterowie (tzw. minis) zachowają się po rozpoczęciu pojedynku.
Clash Mini zasady gry
Przed rozpoczęciem pojedynku gracze mają możliwość wybrania swojej drużyny minis, która przystąpi do walki.
Po rozpoczęciu duela otrzymujemy pulę elixiru oraz mamy 10 sekund na ustawienie bohaterów na arenie po rozpoczęciu pojedynku walka odbywa się automatycznie, a my nie mamy możliwości kontrolowania poruszania się oraz wyprowadzanych ataków. Każdy duel trwa 30 sekund. Zabite jednostki znikają z areny.
Walka trwa do 3 zwycięstw lub 4 minuty podzielone na 30 sekundowe rozgrywki.
Trophy road w Clash Mini
Podobnie jak w Clash Royale czy Brawlstars w CLash Mini mamy trophy road podzieloną na część darmową oraz dostępną po wykupieniu jednego z dwóch rodzajów”Mini pass”. Jak się domyślacie wersja płatna ma oczywiście dużo fajniejsze nagrody.
Mini pass w Clash Mini – cena
Mini pass w cenie podstawowej to koszt około 45 złotych (20 złotych drożej niż np. w Pass w Clash Royale. Wzorem Brawl Stars mamy możliwość wykupienia droższego passa (96 złotych), w którym od razu mamy nabite 10 poziomów karnetu – zaczynamy od 10 poziomu.
Ranking w Clash Mini
Aby walczyć w grach rankingowych potrzebne są monety. Spokojnie raczej nie powinno ich zabraknąć ponieważ otrzymujemy je za zrobienie questów oraz daily questów, których wydaje się być raczej sporo.
Clash Mini – podsumowanie po pierwszym dniu
Po pierwszym dniu mam mieszane uczucia. Z jednej strony wydaje się, że gra ma bardzo duży potencjał – ładna grafika, płynne działanie, mechanika i umiejętności postaci wydają się (po kilkunastu pojedynkach) być wstępnie całkiem nieźle zbalansowane. Jak dla mnie zasady przeprowadzania ataków po rozpoczęciu pojedynku nie są w 100 proc. jasne i klarowne. Przegrywałem pojedynki, w których moja drużyna teoretycznie miała lepszy setup. Dlaczego? W tej chwili nie znam odpowiedzi na to pytanie, ale w kolejnych dniach swojej przygody z CM postaram się uważniej śledzić jak przebiega pojedynek.
Z drugiej strony, boję się, że to będzie typowa gra pay-to-win. Widać, że od samego początku Supercell jest nastawiony na monetyzowanie tytułu. Pass wydaje się być drogi (minimum 45 złotych), ale do zdobycia w nim jest bardzo dużo dodatkowych nagród co może dawać bardzo dużą przewagę osobom gotowym zapłacić za szybszy progress. W tej chwili trudno ocenić, czy sezony będą trwać miesiąc czy też około dwóch jak to ma miejsce w Brawl Stars.
Clash Mini to ciekawa gra, w pewien sposób nowa. Czy się przyjmie? Trudno powiedzieć. Mnie osobiście brakuje takiej dynamiki jaką mam w Clash Royale i możliwości bezpośredniego wpływania na rozwój akcji w trakcie pojedynku. Warto ściągnąć, pograć i zobaczyć czy nam się podoba.